Na een periode met van alles en nog wat ben ik in het weekend erin geslaagd om een binnengekomen koffer na te kijken. Ik wist dat ik dingen zou tegenkomen die ik liever niet zou zien. Dus de volgende keer als ik een koffer ga ophalen eerst controleren waar iedereen bij is, voor ik het meeneem....
Nu was A17_Boerderij Op het veld aan de beurt. Zoals altijd maak ik een grote plaats vrij om alles na te kijken, spullen op te zetten. En dan begin ik met alles te ontsmetten. De wasbare delen worden gesorteerd voor de wasmachine. Sommige stukken worden met de hand gewassen.
Dus bij deze koffer was duidelijk waarom "dementie@home" er zo tegenop zag om deze na te kijken. En er komt er nog eentje aan. Ook hier hou ik mijn hart vast. Dat er stukken kunnen zijn is normaal. Als men dit meldt bij het inleveren hou ik er rekening mee en dan wordt er meestal alleen de kostprijs aangerekend of helemaal niets. Slijtage bij zakjes ook. Dan worden ze automatisch vervangen bij het nazicht. Maar niet als men achteloos mee omspringt. Op deze manier kost de verhuur meer dan men huur betaald. Ik heb bij deze koffer bijna een halve dag werk aan gehad.
Dus zou ik hier de zakjes die vervangen zijn moeten aanrekenen. Hier komen dan ook de administratiekosten bij. Staat vermeld op onkostennota. Dit samen met de 2 niet gemelde stukken aan de diertjes. Hier komen dan ook de aanmaak van de label bij. Want een nieuwe label aanmaken kost ook geld.
Spulletjes waar stukken uit zijn komen meestal niet meer in de koffer. Soms wel, maar dit wordt dan duidelijk doorgegeven op de papieren en bij de inlevering.