Spring naar de content
  • +32 (0)476 83 59 74
  • info@dementieathome.be
Facebook-f Instagram
  • Home
  • Actueel
    • 2025
    • 2024
    • 2023
    • 2022
    • 2021
  • dementie@home
  • Kopen
    • Speciale acties
    • Servies en bestek
    • Mentale stimulatie
    • Poppen & knuffels
  • Huren
    • Koffers
    • Hulpmiddelen
  • Tips
    • A. Tips
    • B. Boekentips
  • Zorg & Vrije tijd
  • Nieuwsbrieven
  • Giften
  • Contact
  • Home
  • Actueel
    • 2025
    • 2024
    • 2023
    • 2022
    • 2021
  • dementie@home
  • Kopen
    • Speciale acties
    • Servies en bestek
    • Mentale stimulatie
    • Poppen & knuffels
  • Huren
    • Koffers
    • Hulpmiddelen
  • Tips
    • A. Tips
    • B. Boekentips
  • Zorg & Vrije tijd
  • Nieuwsbrieven
  • Giften
  • Contact

92. Koffer nagekeken

Terug naar actueel

Na een periode met van alles en nog wat ben ik in het weekend erin geslaagd om een binnengekomen koffer na te kijken. Ik wist dat ik dingen zou tegenkomen die ik liever niet zou zien. Dus de volgende keer als ik een koffer ga ophalen eerst controleren waar iedereen bij is, voor ik het meeneem....

Nu was A17_Boerderij Op het veld aan de beurt. Zoals altijd maak ik een grote plaats vrij om alles na te kijken, spullen op te zetten. En dan begin ik met alles te ontsmetten. De wasbare delen worden gesorteerd voor de wasmachine. Sommige stukken worden met de hand gewassen.

Het staat duidelijk in de algemene afsprakennota dat men de ontvangen koffers moet behandelen als een goede huisvader, dat men de afsprakennota eerst moet lezen voor men het in gebruik neemt, kijkt hoe alles in de koffer/box/... zit om achteraf netjes terug te kunnen zetten, .... Hier zijn de meeste zakjes onbruikbaar geworden door de kreukels en dus vervangen (wat ook weer geld kost), het regenkapje was niet meer netjes in de oorspronkelijke staat te krijgen en dus ook moeten vervangen. Zakjes heb ik steeds in voorraad. Maar extra spullen meestal niet om ze te vervangen. Gelukkig had ik nog een regenkapje in een andere thema liggen.
Het sorteren van de was voor de wasmachine, drogen op het droogrek buiten, was dat niet gewassen kan worden wordt met een spray behandeld. Jammer genoeg is de foto met de gewassen spullen mislukt. De wasbare stukken mogen ze niet meer terug in de oorspronkelijke verpakking terugsteken maar in een bijgeleverde plastieken zak doen. Dan wordt die onmiddellijk bij de was gedaan.
Werkelijk elk stuk wordt nagekeken en afgewassen, Ik blijf dit doen zoals bij de start van corona met dettol. Ook de zakjes en bubbelplastiek worden stuk voor stuk afgewassen.
Diverse keren wordt het water ververst.
Niet gemelde stukken aan voorwerpen. Hier zijn de 2 oortjes af. Deze waren NIET gemeld bij het inleveren. Als dit niet gebeurd, wordt dit aangerekend via een onkostennota.

Dus bij deze koffer was duidelijk waarom "dementie@home" er zo tegenop zag om deze na te kijken. En er komt er nog eentje aan. Ook hier hou ik mijn hart vast. Dat er stukken kunnen zijn is normaal. Als men dit meldt bij het inleveren hou ik er rekening mee en dan wordt er meestal alleen de kostprijs aangerekend of helemaal niets. Slijtage bij zakjes ook. Dan worden ze automatisch vervangen bij het nazicht. Maar niet als men achteloos mee omspringt. Op deze manier kost de verhuur meer dan men huur betaald. Ik heb bij deze koffer bijna een halve dag werk aan gehad.

Dus zou ik hier de zakjes die vervangen zijn moeten aanrekenen. Hier komen dan ook de administratiekosten bij. Staat vermeld op onkostennota. Dit samen met de 2 niet gemelde stukken aan de diertjes. Hier komen dan ook de aanmaak van de label bij. Want een nieuwe label aanmaken kost ook geld.

Spulletjes waar stukken uit zijn komen meestal niet meer in de koffer. Soms wel, maar dit wordt dan duidelijk doorgegeven op de papieren en bij de inlevering.

Blijf op de hoogte!

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van ons laatste nieuws!

  • Algemene voorwaarden
  • Privacy en cookie policy

Alle rechten voorbehouden. Ontworpen door AppSys Ict Group – Aanmelden